Klíč k úspěchu cz

Switch to desktop

Stanislav Bernard - podnikatel v oblasti pivovarnictví a médií

stanislav bernardCo Vás živí?
Především práce. Naštěstí mohu dělat převážně to, co mne baví. Po dvaceti letech v podnikání dnes řídím firmu, která dává obživu cca 170 lidem. Po letech, kdy jsme se společníkem denně bojovali o to, aby se značka Bernard prosadila na českém pivním trhu, mohu konstatovat, že se nám to podařilo a tak mohu svůj čas věnovat především těm oblastem, ke kterým mám nejblíže, tedy marketingu, PR, inovacím a strategickému rozvoji firmy. Ale připomínám, nebylo tomu tak vždy, prvních deset let bylo především bojem o přežití, což nás paradoxně velice bavilo a také dokonale připravilo na dobu ekonomické krize. Díky získaným zkušenostem, jsme v boji s krizí byli úspěšní, zatímco český pivní trh se propadal, my jsme rostli.

Lidé, kteří jsou v životě úspěšní, mají často vzory. Patříte k nim a můžete představit svůj vzor?
Vzorů může mít člověk v životě více a v průběhu života se mohou měnit. Některé vzory vnímáte krátkodobě, třeba sportovci, kteří dosáhli ve svém oboru vrcholu. Některé vzory vás však inspirují dlouhodobě, svým přístupem k problémům, svoji kreativitou, životním postojem a lidskostí. Tyto vzory bych nazval vizionáři. Mezi mé oblíbené jistě patří Tomáš Baťa a Richard Branson.

Člověk se během života vyvíjí a neustále se učí novým věcem. Existuje ve vašem životě krátké období, které vás výrazným způsobem posunulo dále a přispělo k profesnímu růstu?
Nepsal bych krátké období, ale spíše setkáni s lidmi, kteří mne utvrdili, že můj pohled na věc je správný a tak urychlili mé rozhodnutí. Těch důležitých setkání bylo hodně, řekl bych, že snad mám ten správný čuch na lidi. Pokud si s někým rozumíte, jste tzv. na stejné lodi, vzniká synergie, která dokáže generovat netušené možnosti. A když vás ta práce navíc baví, jde to vlastně skoro samo.

Dnešní doba přináší obrovské množství informací a je těžké se v nich orientovat. Je pro vás důležité mít takové prostředky, pomocí kterých získáte přístup k těm nejužitečnějším poznatkům? Využíváte k tomu například určitým způsobem internet?
Ano, doba je rychlá a často dostáváte informace, které vás spíše zahltí, nežli by měli nějakou vypovídající hodnotu. Jistě, dostávám různé monitoringy, průzkumy, hodnocení. Někdy si říkám, k čemu to vlastně slouží, komu se podobná čísla hodí. Příkladem může být hodnocení mediálních výstupů, kde zde mohu použít různé metody přepočtů na GRP, AVE, počty výstupů apod. Ale pokud není zapojen selský rozum, dostáváte údaje, které jsou zavádějící, zkreslující, často vyjadřující něco, co je pouze virtuální realita s milióny zobrazení. Je třeba si vždy vybrat, který ten údaj je důležitý a vypovídající a který je pouze vyjádření „něčeho“. Ale bez informací to nejde a tak samozřejmě internet používám.

Vyhledáváte v současnosti možnosti pro osobní rozvoj a sledujete trendy ve vzdělávání? Zaujalo vás něco v poslední době?
V naší firmě byl nedávno ukončen cyklus vzdělávání, některých tématických celků jsem se zúčastnil i já, ale abych řekl pravdu, nyní již nevyužívám tolik možností, abych absolvoval nějaké školení nebo kaučování, tak jako to bylo dříve. Dnes spíše já jezdím přednášet, což mne baví a dokonce zdravě nabijí pozitivní energií, ale pro nedostatek času musím i toto často omezit. <>

Navštěvujete v současnosti nějaký kurz, seminář nebo využíváte služeb lidí, kteří vás můžou posunout dále? Myslíte si, že vám tyto služby přináší užitek?
Měl jsem jednu takovou oblast, kterou jsem si v loňském roce splnil. Moje angličtina byla téměř nulová a tak jsem loňský podzim trávil se ženou na delším kurzu v Dublinu. Byla to velká zkušenost a dnes znám alespoň základy.

Poslední otázka je vzkazem pro dospívající generaci. Které schopnosti nebo znalosti jsou pro mladého člověka nejdůležitější k tomu, aby byl v životě úspěšný a přinesl užitek celé společnosti?
Pokud máte možnost a vlohy, dělejte především to, co vás baví. Poctivě, naplno, se zápalem. Škola není nutné zlo, ale zásadní příležitost. Výsledek se jistě dostaví…

Děkujeme za rozhovor.
Autor: Pavel Hrejsemnou

Joomla SEF URLs by Artio

© Copyright 1994–2016 Pavel Hrejsemnou a dodavatelé ČTK, freedigitalphotos net. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu firmy Pavla Hrejsemnou - SROZUMEM cz, je zakázáno. Provozovatelem serveru Klíč k úspěchu je IČ 49795783 Suchdol 189, 285 02 Suchdol u Kutné Hory.

Top Desktop version