Klíč k úspěchu cz

Switch to desktop

Podnikání vs. grafika - David Dostál

dostalJmenuji se David Dostál studuji na střední umělecké škole grafické obor multimédia a jsem grafik, videomaker a freelancer na volné noze. Tento článek bych chtěl zasvětit základní problematice ohledně grafiky v podnikání.

Originalita nebo nudné šablony.

Důležitým faktorem při podnikání je také reklama, která nás obklopuje takřka na každém kroku na ulici v televizích nebo v rádiu. Bohužel však nebývá v dnešní době vždy kvalitní a proto je důležité dávat propagaci Vašeho podnikání větší pozornost. Samozřejmě důležitou součástí při podnikání je také originalita a nutnost odlišit se a ukázat Vašim potencionálním zákazníkům že Vy jste ten pravý. Zde narážíme na to, jak je důležité mít svého vlastního grafika než používat stejnou grafiku nebo šablony webových stránek jako má konkurence. Vaši reklamu, by jste rozhodně neměli ignorovat.

Levně a přesto kvalitně.

Často vídávám na různých diskuzních fórech a stránkách ohledně grafiky, že si klient chce nechat udělat například logo za velmi nízkou cenu, řekněme 400-600 kč. Nutno zmínit že obvyklá cena loga se pohybuje od 3 000,- korun. Ostatní ho samozřejmě hned začnou hejtovat, že za takovou částku mu to nikdo neudělá, a když jo tak nějakou nekvalitní a ošemetnou práci. A zde, se pozastavuji nad tím a pokládám si otázku, proč by nějaký grafik nemohl vytvářet loga za takovou cenu a přesto profesionálně. Samozřejmě většina lidí obvykle začíná namítat, že za takovou cenu se grafik zkrátka nemůže uživit a poplatit všechny licence k programům. Dovoluji si ale tvrdit že takovýto grafik si může v pohodě vydělat tolik a někdy i víc než člověk co si účtuje obvyklé ceny, sic musí odvést mnohem více zakázek. Vždyť na tomto principu konkurováním s cenou stojí většina firem a příkladem jsme i My.

Na co si dávat u grafiky pozor?

1. Kvalita obrazu

Velkou kontrolu by jste měli při koupi jakéhokoliv grafického díla dávat kvalitě obrazu. Například logo požadujte vždy ve velké kvalitě nebo nejlépe v tzv. křivkách což znamená, že se při transformaci nebude měnit jeho kvalita.

2. Poměr cena, výkon.

Vždy si vyžádejte od grafika jeho portfolio, jelikož právě podle toho poznáte, zda právě jemu chcete svoji reklamu svěřit. Dále pak předběžnou cenu či hodinovou sazbu.

3. Doba dodání

Nezapomeňte se také zeptat do kdy bude Vaše práce hotova, aby jste měli svoji práci včas.

4. Reference a portfolio

Není na škodu zhlédnout stránky Vašeho grafika a popřípadě se podívat na jeho hodnocení co o něm říkají ostatní zákazníci.

5. Příjemná komunikace

V poslední řadě záleží na komunikaci, jak je druhá strana ochotná a rychlá reagovat nebo dělat úpravy.

Doufám, že jste si vzaly z tohoto článku drobné ponaučení a budete dávat při podnikání na grafiku větší zřetel. Samozřejmě můžete využít i mých služeb. Velmi rád s Vámi naváži spolupráci. Kontaktovat mne můžete přes tyto webové stránky www.ddavid.cz kde naleznete moje portfolio a konkrétní přehled cen. Poskytuji opravdu velké spektrum služeb od tvorby grafiky, konzultace až po profesionální tvorbu reklamních videí.

David Dostál David Dostál David Dostál David DostálDavid Dostál
Joomla SEF URLs by Artio

© Copyright 1994–2016 Pavel Hrejsemnou a dodavatelé ČTK, freedigitalphotos net. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu firmy Pavla Hrejsemnou - SROZUMEM cz, je zakázáno. Provozovatelem serveru Klíč k úspěchu je IČ 49795783 Suchdol 189, 285 02 Suchdol u Kutné Hory.

Top Desktop version